pitkittynyt aselupapäätös vai uusi hakemus ?

Aloittaja vanhaharrastaja, lokakuu 22, 2024, 12:33

« edellinen - seuraava »

HJu

Lainaus käyttäjältä: vanhaharrastaja - marraskuu 06, 2024, 15:27Nyt puhuttu komisarion kanssa hakemuksesta. Kahden viikon sisällä tulee hylätty päätös.

Päivittelen tilannetta kun saan päätöksen ja uuden hakemuksen sisään toisella paikkakunnalla.
Itse valittaisin kohtuuttomasta käsitttelyajasta ihan periaatteesta Eduskunnan oikeusasiamiehelle. Tietenkin ensin pitää saada se päätös.

Hän sitten kysyy Poliisilta mikä homma ja miksi kesti niin kauan ja kyselee sinultakin  mahdollisesti vielä tarkentavia tietoja. Jos hänenkin mielestä homma meni vihkoon niin antaa nuhteita laitokselle ja pyytää kiinnittämään prosessin sujuvuuteen ja aikatauluun huomiota. Hän ei itse päätökseen luultavasti ota mitään kantaa mutta kommentoi onko prosessi mennyt niin kuin pitää ja selvittää miksi näin. Ja lausunto menee tietenkin laitoksen johdon tietoon jolla joko on vaikutusta toimintaan tai sitten ei. Ei nuo näpäytykset ainakaan kiihdytä urakehitystä.
Terveisin,

HJu

Homer

Tee hallintokantelu

Lähetetty minun XQ-CQ54 laitteesta Tapatalkilla

mjpaanan

Lainaus käyttäjältä: HJu - marraskuu 06, 2024, 17:14
Lainaus käyttäjältä: vanhaharrastaja - marraskuu 06, 2024, 15:27Nyt puhuttu komisarion kanssa hakemuksesta. Kahden viikon sisällä tulee hylätty päätös.

Päivittelen tilannetta kun saan päätöksen ja uuden hakemuksen sisään toisella paikkakunnalla.
Itse valittaisin kohtuuttomasta käsitttelyajasta ihan periaatteesta Eduskunnan oikeusasiamiehelle. Tietenkin ensin pitää saada se päätös.

Hän sitten kysyy Poliisilta mikä homma ja miksi kesti niin kauan ja kyselee sinultakin  mahdollisesti vielä tarkentavia tietoja. Jos hänenkin mielestä homma meni vihkoon niin antaa nuhteita laitokselle ja pyytää kiinnittämään prosessin sujuvuuteen ja aikatauluun huomiota. Hän ei itse päätökseen luultavasti ota mitään kantaa mutta kommentoi onko prosessi mennyt niin kuin pitää ja selvittää miksi näin. Ja lausunto menee tietenkin laitoksen johdon tietoon jolla joko on vaikutusta toimintaan tai sitten ei. Ei nuo näpäytykset ainakaan kiihdytä urakehitystä.

Tuskinpa asia muuttuu vaikka heti laittaa toiselle laitokselle hakemuksen koska samassa tietokannassahan nuo ovat ja näkevät tietysti edellisen päätöksen perusteet ja hylkäyspäätökset.

Killan foorumilla ei aselupia myönnetä ja viranomaisella on varmasti tiedossa seikkoja ja perusteet miksi et lupia ole saanut. Jos tässä on kyse mistä olet aikaisemmin kirjoittanut, niin ihmettelen että minkä vuoksi samasta asiasta pitää avata kolme erillistä viestiketjua?
PAUTAC-asetarvikkeet

HJu

Sehän tässä on keskustelussa on se juttu että ei ole 8kk jälkeenkään mitään päätöstä yhtään mistään. Puheet puhelimessa ovat puheita. Jos luparosessi on kesken, niin siitä ei ole valituskelpoista päätöstä.

Jos yhtenäistämisohjetta seurataan niin 12v voi olla törkeän ampuma-aserikoksen OHJEELLINEN minimiaika aseluvan saamisen esteenä. Nyt on mennyt kai 9v. Eikä 12v ole maksimikarenssi vaan ohjeellinen maksimi. Joku ei saa aselupaa ikinä, silloin syyt voivat perustua muihin asioihin kuin yksittäiseen tuomioon mutta ne pykälät millä perusteella aselupa evätään pitää kirjoittaa päätökseen.

Vanhat synnit painavat mutta voisi poliisi silti tehdä hallintopäätöksensä vähän nopeammin kuin 8 kuukaudessa.
Terveisin,

HJu

vanhaharrastaja

vanhaharrastaja

Lainaus käyttäjältä: mjpaanan - marraskuu 07, 2024, 10:32
Lainaus käyttäjältä: HJu - marraskuu 06, 2024, 17:14

Tuskinpa asia muuttuu vaikka heti laittaa toiselle laitokselle hakemuksen koska samassa tietokannassahan nuo ovat ja näkevät tietysti edellisen päätöksen perusteet ja hylkäyspäätökset.

Killan foorumilla ei aselupia myönnetä ja viranomaisella on varmasti tiedossa seikkoja ja perusteet miksi et lupia ole saanut. Jos tässä on kyse mistä olet aikaisemmin kirjoittanut, niin ihmettelen että minkä vuoksi samasta asiasta pitää avata kolme erillistä viestiketjua?

Senhän näkee kun lähettää hakemuksen toiselle laitokselle.

Toiset laitokset tulkitsevat vanhoja rikoksia kovemmin.

Omat rikokset luokiteltiin vakaviksi aseluvan haussa. Ja jonkun vuoden vanha helsingin poliisin komisarion haastattelu kertoi että vakavat rikokset esteenä luvan saannissa.

Se miten joku toinen piiri tulkitsee ohjeita ja rikoksiani haussa selviää kun jätän hakemukseni.

vanhaharrastaja

Hylätty lupapäätös saatu tänään postissa :-\