Sako TRG petaaminen

Aloittaja MPe, huhtikuu 13, 2016, 09:14

« edellinen - seuraava »

MPe

Kyseessä TRG 22 ja käynnissä ei mitään vikaa ole mutta kaikki tietysti kokeillaan. Täällä ainakin Koheltaja ja Msa ovat kertoneet pedanneensa TRG:n. Maksaako homma vaivaa vai antaako olla normaalisti. Itseltä tuo petauksen teko ei kyllä onnistu mutta vinkkejä ja vaikka tekijöitä jos löytyy?

Koheltaja

Kevyen petauksen tein, jos pelit rokkaa niin en välttämättä lähtisi tekemään petausta. Suurin hyöty petauksesta oli että tarvittaessa pystyi pistämään kentällä aseen palasiksi, ja kasaamisen jälkeen ampumaan samaan nippuun 300 metriltä kuin ennen purkua.
Kylätason ampuja

MPe

Ei taida sitten kannattaa pedata. Käynti on kyllä itselle riittävä n. 5 cm/5ls/200metriä ja itselle osumat tärkeämpiä kuin hyvät sattuma kasat.

Kiitos sulle Koheltaja nopeasta vastauksesta.

K.Helin

Omakin TRG käy ihan kohtuullisesti mutta hiukan kiinnostaisi kokeilla paranisikohan käynti petaamalla. Massa voisi olla Diamant DWH, koska se on koneenrakennuksessa standardi. Miten tuo petaus tehdään? Massa lukon ja kiskon väliin ja ruuvit kireälle? Olisiko parempi, jos massan paksuus olisi suurempi. Voisiko kehyksen ja kiskon väliin laittaa prikat jolloin massan paksuus kasvaisi?

HJu

Periaatteessa ns skim bedding eli hyvin ohut petauskerros olisi järkevä näissä konstruktioissa. Periaatteessa ei tarvita mitään petausta mutta käytännössä koneistetut osat eivät aina ole ns. täydellisen suoria ja tällöin ohut petaus voi auttaa.

Jos ampuu tehdaspatruunoita eikä hifistele muutenkaan niin jättäisin petaamisen TRG:n kohdalla väliin. Missään tapauksessa en mitään paksuja petausmassapatjoja alkaisi edes kokeilemaan.
Terveisin,

HJu

K.Helin

MOj

En näe TRG:n petaamista tarpeelliseksi. Jos tuossa jotain haluaa kokeilla niin liimaamalla tarkoitukseen sopivalla liimalla tai lukitteella. Itse jättäisin kuitenkin väliin, jos kaikki istuu hyvin eikä koneistuksissa ole näkyviä virheitä. Kehyksen pultit vaan kiinni momenttiavainta käyttäen.

Haukkam

Lainaus käyttäjältä: MOj - lokakuu 15, 2024, 23:18En näe TRG:n petaamista tarpeelliseksi. Jos tuossa jotain haluaa kokeilla niin liimaamalla tarkoitukseen sopivalla liimalla tai lukitteella. Itse jättäisin kuitenkin väliin, jos kaikki istuu hyvin eikä koneistuksissa ole näkyviä virheitä. Kehyksen pultit vaan kiinni momenttiavainta käyttäen.

Jep ja painattaa koko pakettia pystyssä samalla rekyylivastetta vasten kun Napsuttelee pultit monenttiin niin ei pitäis kyllä petaamiselle olla tarvetta
Asetarvikkeet ja varusteet Haukka Precision

Räiskis

Kummassahan todennäköisemmin virheitä, rautojen koneistuksissa vai tukissa?

rkr

Voihan tuon testata, brake cleanillä runko rasvattomaksi, öljyä ohuelti rautoihin, raudat kiinni ja irti. Mulla tiktakissa oli virheetön chassiin koneistus.

Haukkam

Lainaus käyttäjältä: rkr - lokakuu 16, 2024, 17:29Voihan tuon testata, brake cleanillä runko rasvattomaksi, öljyä ohuelti rautoihin, raudat kiinni ja irti. Mulla tiktakissa oli virheetön chassiin koneistus.

mulla taas oli omassa tiktakissa aivan karmee istuvuus lukkorungolla chassikseen, siltikin ase kävi creedmoor kaliberissa erinomaisesti taululle

MOj

Lainaus käyttäjältä: Haukkam - lokakuu 15, 2024, 23:36
Lainaus käyttäjältä: MOj - lokakuu 15, 2024, 23:18En näe TRG:n petaamista tarpeelliseksi. Jos tuossa jotain haluaa kokeilla niin liimaamalla tarkoitukseen sopivalla liimalla tai lukitteella. Itse jättäisin kuitenkin väliin, jos kaikki istuu hyvin eikä koneistuksissa ole näkyviä virheitä. Kehyksen pultit vaan kiinni momenttiavainta käyttäen.

Jep ja painattaa koko pakettia pystyssä samalla rekyylivastetta vasten kun Napsuttelee pultit monenttiin niin ei pitäis kyllä petaamiselle olla tarvetta

Tämä. Muutamia TRG kivääreitä olen pannut rihlaan pelkästään tällä, kun käynti ei ole ollut sitä tasoa mitä pitäisi. jos ase on ollut huolto purettuna, tämän kanssa kannattaa olla tarkkana. Tämä on myös asia, mikä kannattaa tarkastaa jo silloin kun kivääri ostetaan uutena kaupasta.

Haukkam

Lainaus käyttäjältä: MOj - lokakuu 17, 2024, 14:16
Lainaus käyttäjältä: Haukkam - lokakuu 15, 2024, 23:36

Tämä. Muutamia TRG kivääreitä olen pannut rihlaan pelkästään tällä, kun käynti ei ole ollut sitä tasoa mitä pitäisi. jos ase on ollut huolto purettuna, tämän kanssa kannattaa olla tarkkana. Tämä on myös asia, mikä kannattaa tarkastaa jo silloin kun kivääri ostetaan uutena kaupasta.

itte kasannu trg:n raudat loctite 243 ruuveissa käyttäen 12nm aktio runkoon ja 10-12nm liipasin koneisto, näillä eväillä tarkkuus pysynyt hyvänä.

rum

Joskus kans petannu HS/precisionin tukin ohuella petauksella jossa alumiiniruoto.