Nallitaskun krimpin poisto, muovaus

Aloittaja Repe2, joulukuu 25, 2024, 23:40

« edellinen - seuraava »

Repe2

RCBS Primer Pocket Swager 2 ja Lee Ram Swage on tarjolla, onko puolesta/vastaan mielipiteitä, tai sitten vain toisen käyttökokemuksia? Lee  vähän edukkaampi ja näyttää hifimmältä/monimutkaisemmalta, RCBS enempi anna palaa -tyyppinen nopeesti katsottuna, voi olla väärä päätelmä.

Mulla on lähinnä tarkoitus ottaa nuo GGG:n .223rem hylsyt hyötykäyttöön, vaikuttavat asiallisilta, mutta niissä on nallikrimppi. Olin aatoksissa pitää tämän tehdaspatruunapyssynä, mutta sattui tarttumaan alesta perusholkkisarja matkaan,joten sama hyödyntää kaikki saatavilla oleva materiaali sitten, ruutia ja nallejakin löytyy alkajaisiksi.

Koheltaja

Mulla on ite tehty RCBS klooni ja se toimii loistavasti, mutta Lee näyttää myös toimivalta joten tuskin on merkitystä kumman ottaa. RCBS kannattaa säätää aika tiukalle että se muokkaa taskun kunnolla, silloin saat tasalaatuiset ja tiukat nallitaskut.

Suosittelen samalla hankkimaan Lyman primer pocket uniformerin. Vastaava oma valmiste ollut käytössä ja sillä saat vakioitua nallitaskun syvyyden, sekä jatkossa puhdistettua nallitaskun. Terän kun laittaa akkuruuvariin niin taskujen täsmääminen ja puhdistus menee aika vauhdilla.

Kylätason ampuja

MikaS

Tuo stoppari on hyvä lisä, itellä käytössä Hornadyn terät. Itse uskon että rcbs voisi olla parempi muokkaukseen. Ostin swaget 650;een mutta silti dillonin oma erillinen super swage 600 on oikeasti parempi, sillä tehdyillä hylsyillä ei ole ollut  mitään ongelmia mitä muilla joskus ilmenee. = tiukat/väljät taskut.

ltattari

Mulla on tuo Dillonin Super swage ja olen sen itselleni kokenut riittäväksi. Muokkaan lähinnä noita .223 GGG:itä, joissain muissakin hylsylaaduissa on krimpin tapaista niin joskus niitäkin. Arskalla ammuskelen, en ole muuten muokkaillut tai putsaillut nallitaskuja.