Tikka T3x ja T1x Ace Target

Aloittaja Jokke Espoosta, tammikuu 13, 2025, 08:43

« edellinen - seuraava »

esase

Terve

Ace targetin vetopituuden säätöalue kiinnostaa.
Olisko tietoo?

Esa

JussiJii

Lainaus käyttäjältä: esase - eilen kello 10:34Terve

Ace targetin vetopituuden säätöalue kiinnostaa.
Olisko tietoo?

Esa

Eikös tuota säädetä noilla paloilla samaan tapaan kuin vaippaka TACissa eli enemmänkkin kyse on lompakon paksuudesta montako palaa raaskii ostaa. Vakiomuttereita pidempiä saa kaupasta myös.

rkr

#107
Sinne voi myös laittaa holkit ruuvien ympärille jos on tiukka budjetti eikä halua maksaa muovinpaloista mansikoita. Painoakin säästyy. Tosin ainakin TAC mallin mukana tuli kasa noita säätöpaloja ja erimittaisia ruuveja, oiskohan ollut n. 2cm verran lisää pituutta.

esase

Mikähän cm mitta on lyhin vetopituus mihin Ace Target kykenee ilman rälläkkää ja rautasahaa?
Lapset ja ukkorähjät 31, 32, 33 ja 34cm ????
vai
Miehekkäät miehet 35, 36, 37, 38, 39cm ????

Esa

p00kaju

Lainaus käyttäjältä: esase - eilen kello 14:22Mikähän cm mitta on lyhin vetopituus mihin Ace Target kykenee ilman rälläkkää ja rautasahaa?
Lapset ja ukkorähjät 31, 32, 33 ja 34cm ????
vai
Miehekkäät miehet 35, 36, 37, 38, 39cm ????

Esa


Itekki just kysyin tätä liikkeestä ja kertoivat että 35cm tehtaan paketista mitta. En tullut kysyneeksi että onko siellä valmiita paloja jotka pois ottamalla saisi nykymuodin mukaisesti lyhemmäksi.

Soisi kyllä Tikan laittavan tällaiset perustiedot ihan nettisivuille, varsinkin kun moni jälleenmyyjäkin näyttäisi olevan samojen tietojen varassa.



metsienmies

Lainaus käyttäjältä: KRG - huhtikuu 08, 2025, 22:26Jokunen eri vaimennin on tullu testattua ja on sanottava, että tämä A-Tec PRS 3 oli kyllä pieni rekyylisin ikinä.
Siinähän on suujarru vaimentajan nokassa.
Tälläinen modulaarinen vaimennin on esim Area 419 ja parilla muulla Jenkki valmistajalla nykyään ja
myös APW:lla.
Miksi Suomessa ei kukaan tee, olisi varmasti kysyntää, vai ollaanko me vieläkin niin metsästyspainotteinen maa.....

Voihan se olla että PRS nousun myötä joskus esim AU innostuis tekemään. Maverickia kehitettäessä ongelmanahan oli käytännössä se että jos haluaa että se jarru on tehokas ja tekee jotain, sille pitää saada mahdollisimman nopeaa kaasua mutta taas jos haluaa mahdollisimman hiljaisen se kaasu pitää hidastaa ja jäähdyttää, jolloin se jarru taas ei paljoa tee eroa. Maverick siinä 5.5" jarrukonfigissä mikä on kaikkein yleisin on siinä 150db paikkeilla joka on yhtä kova ääni kun paljas piippu, kuitenkin paljon hiljasempi kuin jarru joka antaa helposti sen 162db. Kuitenkin Suomessa se perus asiakkaan kysymys on mikä näistä vaimentaa parhaiten, ja monesti vielä pitää saada mahdoton kombo eli paras äänenvaimennus mahdollisimman kevyellä ja lyhyellä konstruktiolla ja ei saa maksaa ku pari satkua

KRG

Toivottavasti, uskoisin että vaimennin valmistajat osaisi jo pikkuhiljaa lokeroida itsensä ulos sieltä
pelkästä vaimennin "laatikosta" ja tekisi juurikin urheiluammuntaan myös pulttilukoille oman sarjan, kuten sanoit, PRS tulee ja Suomikin toivottavasti saa siitä lajin, kuitenkin ammunta ollut Suomessa hyvällä tolalla, niin toivottavasti PRS antaisi pontta lajin kehitykseen.
Kyllä tuollainen jarru vain vaikuttaa siellä vaimentajan nokassa melkoisesti, vaikka luulisi, ettei se enää voi mitään tehdä, kun kaasuthan jää kannuun, mutta jonnekkinhan niiden kaasujen on purkauduttava.
Nyt testannut tätä A-Tecin gen2 PSR vaimenninta, missä se suujarru on kuin reikäjuusto, ei ole niin hyvä se kuin tuo vanha, tänään kävin ampumassa, niin se paine räiskää makuulta ammuttaessa sen maaston minne sattuu, eli portit on oltava ja ne on saatava sivuille.
Mie olen nähnyt vaimentajan, jossa on suujarru ja se on kellotettavissa helposti portit sivuille.
Siellä pöntön päässe se jarru on vapaasti kiertävä osa, joka lukitaan asetinruuveilla, eli saadaan
ajoitus tehtyä oikein.
Kuten jarruja käyttävät tietää, se jarrun rakenne, portin koko ja suuntaus vaikuttaa, niin se sama pitäisi saada vaimentajaankin, uskoisin, että tollaset 2 porttia sivuille, kuten tuossa vanhassa A-Tecissä oli, toimisi, mutta jos ne portit ei olisi noin korkeat, vaan olisi kuten oikeassa suujarrussa on, matalammat, jotta se paine ei leviä, vaan pysyisi jarrun lavoissa, niin se olisi todella tehokas.
Jos olisi metallimiehen taidot, ja koneet, niin kokeilisin tehdä, mutta kun ei ole kumpaakaan :D
Mutta kupolissa on kyllä ideoita, vaikka minkälaisia, miten sen voisi toteuttaa.