Sako Trg 338LM lataus

Aloittaja Sami83, toukokuu 28, 2010, 12:34

« edellinen - seuraava »

Sami83

Terve! tässä viettäny jo jonkin aikaa kahlaten näitä foorumeit etsien 338 infoo. Elikä itellä on noi latausvehkeet ja vermeet, tullu tässä ladattua kaiken näköstä hirvikuulaa ja muuta.. Rahaaki palanu jo iha mukavasti. käynti ollu radalla ihan mukavaa. Oon ettimäs täs nyt jotai aihioo mistä alkaa sit rakentelemaan itelle hyvää latausta, eli mitä kuulia, nalleja, ruuteja jne.. Ku noi mun omat lataukset, vaik ne käviski hyvin 100-300m, nii tuskin ne enää toimii pidemille matkoille niin hyvin.

Oon iha alottelija näis lataushommis, latauksina oon käyttäny noita vihtavuoren suosittelemia tähän asti.. pahoittelen että avasin uuden keskustelun taas.. varmaan ootte te jo näistä aika paljon jutellu.

torrehaa

saatavuus ja hinta huomioonotettuna hyvä peruslataus on ollut VV manuaalissa mainittu lähes maksimilataus  250gr scenarille ruudilla N165 vuodenajasta ja lämpötilasta riippuen hieman yli tai hieman alle 83gr

kokemusta on kertynyt kolmen LM kaliberisen latauksen kehittelystä joista yhtä JJ kehykseen tehtyä käytän puhtaasti kasa ammuntaan pääasiallisesti matkalta 300m

nopeutta on mahdollista saada "taktiseen" tarpeeseen 500 sarjan ruudeilla ja kevyemmillä luodeilla..mistä niitä keveitä luoteja saa on arvoitus ainakin minulle..300gr scenarille ei löytynyt sellaista käyntiä että olisin hurraata huutaen heitellyt voltteja taakseppäin kerien mutta esim mainittuun taktiseen käyttöön soveliasta osuntaa n.50mmx5lsx300m

asetussyvyys asekohtaisesti kohdalleen kasa ammuntaperiaatteella..kevyt rihlakosketus tai melkeen ja laukausmäärä kehittää rekyylinhallintaa sellaiseksi että hyvät osumat on mahdollisia toistuvasti :doh:

HJu

Haulla löytäisi...

Hylsyt: Lapua

Luoti: Lapua 250 Scenar

Nalli: Federal 215 tai 215M

Ruuti: N560, N570, N170 tai N165 ja ruudille sopiva annostus taulukoista. Paras lataus haetaan asekohtaisesti.

Helpompaa tämän lataaminen tarkaksi on kuin esim 7.62x54R IMIT (=Iso Maa Isot Toleranssit)
Terveisin,

HJu