22LR hintaluokassa 600-1500e

Aloittaja Zetori, marraskuu 23, 2021, 11:04

« edellinen - seuraava »

Valkoselkätikka

Vähän kun tutkin löytyi ainakin ruger precision malli, tukissa ainakin nopeaa säätömahdollisuutta riittävästi. Hintakaan ei uutena paha kum tukki on heti oikeanlainen ettei sitä tarvi alkaa uusimaan. Minkähänlainen lienee ite piippu?

Mahtaako esimerkiks tota tikan x1 piekkaria liikkeet myydä pelkillä raudoilla edullisemmin? Jos heti kättelys pitää tukki vaihtaa on vähä hölmöö ostaa uus ase uudella tukilla jota ei edes aijo käyttää

Koheltaja

Tikkaa ei ole saatavissa pelkkinä rautoina ja tuskin myyjät alkaa riisumaan tukkia irti, tukin saat myytyä 50-100€ eteenpäin jos et halua sitä jättää varalle.
Kylätason ampuja

Tarzan

Entäpä Anschutz 1727F suoravetoinen piekkari? Siinä on 5020 laukaisukoneisto, heavy barrel, mutta vain puinen tukki vaihtoehtona. Itse pidän puutukista materiaalina, mutta täällä sitä vastustetaan niin rajusti, että haittoja ilmeisesti on. Tulevatko ne esiin jo ihan ratakäytössä vai tarviiko asetta uittaa pidempäänkin kuravedessä?

branu

Menee hiukan yli budjetin... NC 22 TT3, löytyy kaikki muut paitsi paksu piippu ja tarkkuus jää hiukan halutusta . Voisi harrastella muutakin kuin pötkettelyä.

Tarzan

No niinpä meneekin. Sekoitin mallit. Pahoittelut

branu

Lainaus käyttäjältä: Tarzan - tammikuu 16, 2022, 13:06
No niinpä meneekin. Sekoitin mallit. Pahoittelut

Tarkoitin että tuo minun ehdottamani menee.

Tarzan

Niin minunkin  :) Melkein 4000 euroa...

jpniemi

Lainaus käyttäjältä: Valkoselkätikka - tammikuu 15, 2022, 23:13
Mahtaako esimerkiks tota tikan x1 piekkaria liikkeet myydä pelkillä raudoilla edullisemmin? Jos heti kättelys pitää tukki vaihtaa on vähä hölmöö ostaa uus ase uudella tukilla jota ei edes aijo käyttää

Joensuun SAR nettikauppassa näyttää olevan pelkät raudat myynnissä .
Hinta toki alle otsikon minimirajan.

iippo777

Nyt tulee mielenkiintoinen uutuus markkinoille. Uutta ei tosin taida olla mitään muuta, kun tukin asennus tehtaalla rautoihin, mutta tekee mielenkiintoiseksi uutuudeksi silti. Match-pesällä, säädettävä liipasinkoneisto ja vaihtopiippu mahdollisuus. Minua kiinnostaa, kun ei ole CZ:aa ennestään, mutta olen "perus 455" tms ampunut ja tykännyt kovasti.

CZ 457 MDT

Tiedustelin hintaa ja saatavuutta Remeksesltä niin hinnat tulisivat maaliskuussa ja kauppoihin kesäkuussa.

Ps. Remes vastasi erittäin nopeasti, eli sunnuntai iltana meili ja asia oli selviteltynä tehtaan päästä parissa tunnissa maanantaina aamupäivällä. Malli siis niin uusi, ettei ollut vielä tänne pohjolaan valunut tietoa. Todella hyvää palvelua.

Valkoselkätikka

Lainaus käyttäjältä: iippo777 - tammikuu 24, 2022, 15:10
Nyt tulee mielenkiintoinen uutuus markkinoille. Uutta ei tosin taida olla mitään muuta, kun tukin asennus tehtaalla rautoihin, mutta tekee mielenkiintoiseksi uutuudeksi silti. Match-pesällä, säädettävä liipasinkoneisto ja vaihtopiippu mahdollisuus. Minua kiinnostaa, kun ei ole CZ:aa ennestään, mutta olen "perus 455" tms ampunut ja tykännyt kovasti.

CZ 457 MDT

Tiedustelin hintaa ja saatavuutta Remeksesltä niin hinnat tulisivat maaliskuussa ja kauppoihin kesäkuussa.

Ps. Remes vastasi erittäin nopeasti, eli sunnuntai iltana meili ja asia oli selviteltynä tehtaan päästä parissa tunnissa maanantaina aamupäivällä. Malli siis niin uusi, ettei ollut vielä tänne pohjolaan valunut tietoa. Todella hyvää palvelua.

Onko tästä hinnasta tullut selvyyttä? Tuo vaikuttais aika hyvältä. Vähän tutustunut tuohon rugeriin ja ilmeisesti cz kyl pieksee sen tarkkuudessa. Jos pulttilukkoiseen sortuu saisi se olla mahdollisimman kasaase, muutoin menen puolarilla ja rugerin 10/22..

Jos tikkaa ja tuota cz verrataan niin kumpi lienee tarkempi?

Ippe69

CZ:lla tuntuu olevan laatuvaihteluita ja vaikka ne koeammutaan tehtaalla niin on näköjään ihan sama minkälaista kasaa tulee niin se laitetaan markkinoille.
Kahdessa cetorin piipussa kolmesta oli huono piipunsuu minkä lisäksi tukin sovitus todella huono. Nämä 455 mallissa, mutta en jaksa uskoa että laatu olisi parantunut. Nuokin kyllä sai korjattua ja suurin oaa cetoreista on hyviä tai jopa erinomaisia suoraan tehtaalta. Myös tikkaa löytyy useita lähipiiristä ja kyllä ne vaikuttaa olevan tasalaatuisempia. Siksi ääni jälkimmäiselle ja plussaa vielä kotimaisuudesta.

Koheltaja

Otsikon hintaluokan piekkareissa käynti vaihtelee yksilöiden kesken jopa suuresti, voi käydä kohtalaisesti tai todella hyvin. Köyhänmiehen Vudoo eli Bergara on ollut jonkin aikaa mielessä mutta kovasti tuntuu siinäkin olevan käynnissä vaihteluita, muuten se vaikuttaisi aika hyvältä kokonaisuudelta, kuten T1x UPR.
Kylätason ampuja

Valkoselkätikka

Käytettynä kun katselin niin aika edullisia Anschutzeja näkyi, hinnat alkaen 400. Eikös noide azhuje käynti oo "legendaarista"? Miks tosta aseesta suht vähä puhutaa näide tikkoje, cz ja rugereide rinnal? Senkötakia et uutena kalliimpi vaibolikos noide valmistus jo loppuna?

HJu

Uudet Ansut on kalliita ja vanhoissa on monesti kaikenlaista vaivaa. Ase on hyvä mutta "Tein itse - säästin" -modaukset välillä pilaa aseen. Jos aseella on vain ammuttu eikä pilattu omilla modauksilla niin sellainen on erittäin hyvä peli.

Hyvälaatuinen kisa-ansu etenkin 54-aktiolla on edelleen pistepiekkarikisoissa kova sana. PRS22-kisoihin Ansun tukit ei aina ole aivan se optimi.
Terveisin,

HJu

Valkoselkätikka

Onkos muuten varmint piippu tarpeellinen kasapiekkarissa? Toki lisää painoa eli vakauttaa mutta ei se piippu vissii nii pääs lämpee et siinä samammoista hyötyy saavuteta versus isos kivääris saadaan?