Main Menu

Dentler

Aloittaja Veol, marraskuu 04, 2024, 12:45

« edellinen - seuraava »

Veol

Terve! Onko porukalla kokemuksia dentlerin pikajaloista? Pitäisi hommata aseeseen pikajalat ja näitä on suositeltu. Kiskollinen, sekä 30mm rengasmalli. Näyttää tuo rengasmalli vain netistä bongattuna vähän erikoiselta. Eli alaosa picatinyyn kiinni, sitten välilevyn jonka päälle nuo renkaat tulee sitten kiinni.

Innomount tietenkin toinen vaihtoehto, mutta siitäkään ei ole kokemusta itsellä.

HJu

Innomountin 1-osaiset picatinny-pikajalat ovat erinomaiset. Itsellä on sellaisen avulla MPO 3-18x50 SIG716 päällä. Tähtäimen voi irroittaa ja kiinnittää milloin tahansa ja osumapiste ei vaella. Itseasiassa irroitan tähtäimen tilansäästösyistä joka kerta kun laitan aseen kaappiin. Tähtäimen jalkaa pitää säätää käytössä olevan aseen kiskolle ja jos tähtäintä vaihtelee aseesta toisee, niin hienosäätöä tarvitaan. Saman aseen kanssa toimii täydellisesti kerran säädettynä. Minulla on lämppäriin myös piccatinnyjalka Innomountilta ja kyllä sekin on hyvä. -> Innomount is good to go.
Terveisin,

HJu

Hount

Minulla on Dentlerin jalka, lyhyen kokeilun perusteella osumakeskipiste palautuu niin samaan kohtaan etten pystynyt aseen käynnin rajoissa huomaamaan eroa.

Noista Dentlerin rengasjalustoista on liikkeellä alumiinista ja teräksistä. Suosittelen teräksistä, kun nuo aseen puoleiset vastinkappaleet on kaikki terästä kuitenkin.

Aseen puoleen tulee siis ase tai kiskokohtainen jalusta. Itsellä on yksi 11mm lohenpyrstöön kiinnittyvä jalusta piekkarissa. Ja toisessa pulttilukossa suoraan lukkorungon päälle ruuveilla kiinnittyvä asekohtainen jalusta.

Dentlerillä on myös Vario jalustoja joissa kohdistus hoidettaisiin aseen jalustasta jolloin voi vaihtaa samaa kiikaria aseiden välillä ilman tarvetta ruuvata kiikaria asekohtaiseen säätöön.
Itse luotan mieluummin siihen että aseessa on yksiosainen kiinteä jalusta ja ruuvaan kiikarin asekohtaiseen säätöön.

Innomount tai vastaava on varmasti myös toimiva jos kaikissa aseissa on picatinny ja kiikarin kiinnittää joka kerta samalla tavalla samaan picatinnyn slottiin. Mutta picatinnyn toleranssit ja vaihtelut tekevät sen etten itse ainakaan lähtenyt sille tielle että olisin konvertoinut kaikki aseet ensin picatinnylle ja sitten toivonut että pikajalka kiinnittyy toistuvasti kiskoon jota ei ole suunniteltu tuohon käyttöön.

Päivitän kokemuksia Dentleristä jahka tulee lisää ratakäyntejä.

Veol

Itse asun Rovaniemellä ja täällä on nuo liikkeet vähissä, missä voisi käydä testaamassa jalkoja. Tai niitä ei ole. Merkel Helix on ase.

Alunperin mulla on ysikolmonen ollut tuossa ja siinä päällä swaron z6 1-6 kiskollisena makquickin pikajalalla kiinni. Jäi siitä jalasta vain paska kokemus, kun tuntuu että se kirii siinä lopussa vasta itsensä kiinni ja vipu oli todella luja vääntää jo lopussa kiinni.

Nyt tuli lopulta 308 piippu joka on paksumpi 19mm versio ja siihen ostin käytettynä swaron z6 5-30 ja siihen pitäisi rengaskiinnityksellä hommata pikajalka. Tuo jalkojen korkeus on jo vähän hankala arvioida, että voisiko mennä matalalla jalalla. Pitää yrittää katsoa, että löytyykö mitat noihin jalkoihin niin ehkä voisi jotenkin laskea että minkä korkuista jalkaa laittaisi tilaukseen.

Mutta mukava kuulla, että molemmista ehdokkaista on tykätty ainakin  :)