Onko VV Tripla-5 paras ruuti 6,5mm kivääriin?

Aloittaja KRG, joulukuu 28, 2024, 10:56

« edellinen - seuraava »

KRG

Olen ladannut .260rem ja 6,5cm vuosien ajan, .260rem lähes vuosikymmen tulee kohta täyteen.
.260rem alkoi VV N150 ja sitä ruutia myös 6,5cm käytin, ihan hyvin tuloksin.
N160 ruutia myös kilo tolkulla olen polttanut, ei sekään huono ole ollut.
Mutta nyt viimeiset pari vuotta olen kunnolla tuota N555 ruutia ajanut läpi, ja kyllä
oma kokemuksen kautta sanottava, että Tripla-5 on minun mielestä paras ruuti 6,5mm kivääriin.
Sillä saa hyvin vauhtia, erittäin tasaiset lähtönopeudet, hellä hylsylle, toimii kesällä ja talvella ilman mitään eroja vauhdissa, ainut on että hiilijäämä on jonkin verran isompi, likaa asetta  enemmän, mutta hyödyt huomioon ottaen, on kyllä erinomainen ruuti.
7,8 Scenar-l, 8g, 9g ja 8,8 Scenar-L luodit toimii kuin junan vessa.

6,5X55 ei itsellä ole, olisi mukava kuulla miten Swedun käyttäjät ovat ottaneet
Tripla-5 vastaan, tai oletteko koeampuneet tällä ruudilla?

Jan I

Lähipiirillä ja itsellä ainoastaan hyviä kokemuksia kuuspuolikkaissa noista RS62 ja Rs70 ruudeista, itse lopetin .260sä aikanaan VVn käytön koska paineet nousi nopeasti kun vauhtia haki ja hylsyt venähtivät pilalle (tuota 555 ruutia ei vielä ollut). 500 sarjan ruudeilla en koskaan aijemmin saanut tasaisia lähtönopeuksia.

Noissa RS ruudeissa etuna maltillinen paineen nousu suuremmissa nopeuksissa, tasaiset lähtönopeudet ja pieni lämpötilavaihtelu.
Huonoina puolina likaaminen ( mutta kun näitä juttuja lukee niin kuullostaa siltä että kaikki ruudit likaavat noissa kaleissa) ja saatavuus...

Lähetetty minun SM-F711B laitteesta Tapatalkilla

Fac ut vivas

KRG

Pitäisi joskus testata nuita ruuteja.
Ollut ite aina vaan sellanen vihtahousu, koska saatavuus on ollut hyvä.

Tuomo

Aikanaan käytin rs70 ja 9s scenaria. Sillä sai hyvin 895 lähdöt. Maksimi oli 935 kunnes alkoi kampea ahdistaa. Käynti alkoi kans kärsiä. Toi siis LW 26" piipusta. Lähtönopeus heittelelyjä en koskaan saanut pieniksi. 12ms keskihajonta. N560 sai kans 900ms lähdöt mutta hylsyt ei kauaa kestänyt, eikä käynti ollut kovin hyvää. Nyt N160 käytössä ja Borderin 26" kangasta 850ms irti. Sais enemmänkin irti mutta toi riittää hyvin. 9g scenu lentää nätisti transsooninen alueen läpi.

Onko tuo N555 pieni- vai isojyväistä? Ja lämpötilaherkkyys kans kiinnostaisi.

Jan I

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - joulukuu 28, 2024, 18:36Aikanaan käytin rs70 ja 9s scenaria. Sillä sai hyvin 895 lähdöt. Maksimi oli 935 kunnes alkoi kampea ahdistaa. Käynti alkoi kans kärsiä. Toi siis LW 26" piipusta. Lähtönopeus heittelelyjä en koskaan saanut pieniksi. 12ms keskihajonta. N560 sai kans 900ms lähdöt mutta hylsyt ei kauaa kestänyt, eikä käynti ollut kovin hyvää. Nyt N160 käytössä ja Borderin 26" kangasta 850ms irti. Sais enemmänkin irti mutta toi riittää hyvin. 9g scenu lentää nätisti transsooninen alueen läpi.

6,5cm, sopivalla pikkunalli Rs yhdistelmällä nykyisessä 0,8m/s  keskihajontaa... :)
Lähdöt 865m/s

Fac ut vivas

KRG

Hyvin toimii.
Onko vakio, tehtaan piippu vielä?

Jan I

Lainaus käyttäjältä: KRG - joulukuu 29, 2024, 13:32Hyvin toimii.
Onko vakio, tehtaan piippu vielä?
On, tosin ase on aivan uusi..
Vanhalla    . 260remillä pääsi 2m/s hajontaan

Lähetetty minun BAH-L09 laitteesta Tapatalkilla

Fac ut vivas

ALa

Itsellä 6,5x55 Shilen SM piipulla, jolla mittaa 530mm. Olen siirtynyt käyttämään juurikin tuota N555:ttä, ennen oli VV N160 käytössä. Käytössä olevat luodit painoissa 7,8-9,1g ja vauhdit piipunsuulta mitattuna esim. Scenar L 7,8g siinä 840m/s. Hyvä ruuti on ollut ja aioin käyttää jatkossakin.

Tuomo

Lainaus käyttäjältä: Jan I - joulukuu 28, 2024, 21:24
Lainaus käyttäjältä: Tuomo - joulukuu 28, 2024, 18:36Aikanaan käytin rs70 ja 9s scenaria. Sillä sai hyvin 895 lähdöt. Maksimi oli 935 kunnes alkoi kampea ahdistaa. Käynti alkoi kans kärsiä. Toi siis LW 26" piipusta. Lähtönopeus heittelelyjä en koskaan saanut pieniksi. 12ms keskihajonta. N560 sai kans 900ms lähdöt mutta hylsyt ei kauaa kestänyt, eikä käynti ollut kovin hyvää. Nyt N160 käytössä ja Borderin 26" kangasta 850ms irti. Sais enemmänkin irti mutta toi riittää hyvin. 9g scenu lentää nätisti transsooninen alueen läpi.

6,5cm, sopivalla pikkunalli Rs yhdistelmällä nykyisessä 0,8m/s  keskihajontaa... :)
Lähdöt 865m/s

9g scenu?

Jan I

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - joulukuu 30, 2024, 15:02
Lainaus käyttäjältä: Jan I - joulukuu 28, 2024, 21:24

Lähdöt 865m/s

9g scenu?
Tosiaan... nykyisellään käytössä tuo 8,8

Fac ut vivas