10.85g silver scenar 308:iin

Aloittaja Woge, lokakuu 07, 2005, 09:03

« edellinen - seuraava »

Woge

Millaisilla latauksilla olette tuon saaneet käymään hyvin. Aseena on tikka t3 hunter ja tuntuu ettei se oikein tollaisilla peruslatauksilla tee parastansa. Tappiin asti en ole vielä kokeillut. Rihlannousuhan on 11". nyt oli 2.70g N140 ja vihtavuoren maksimit on 2.80. Ilmeisesti tämä scenar tykkää vauhdista eli pitäiskö mennä likemmäs maksimia. Paanasen kirja taisi muuten antaa isommat maksimit tälle moly-scenarille?

JMKPa

Itse käytän tikka m55 308. 10g moly scenareita ja ruutina N150 nii maksimi latinkia mitä vihtavuoren opus antaa..

ampuminen on sen verran vähiin jäänyt kyseisillä latauksilla että en sen tarkemmin ole perehtynyt millaista kasaa saisi aikaiseksi..

mutta mitä olen kuullut ja itse nähnyt niin kyllä lataus saa olla hieman ylikin..

lataat muutamia yli maksimin ja katsot miten kivääri käyttäytyy ja millaista kasaa syntyy..

itse kun ammuin muutamia maksimi latinkeja niin tarkistin aina hylsyn kunnon ammuntojen jälkeen ettei ollut halkeumia hylsyn suulla tai jotain normaalista poikkeavaa..

ei sitä voi tietää muuten kun testaamalla ja jokainen kiväärihän on ns. yksilö  :wink:

voi olla että puhun täyttä soopaa kun ei kokemusta sen enempää ole mutta eiköhän täältä joukosta joku löydy joka aina tietää vastauksen kaikkeen  :D
Teen mitä teen ja teen sen kunnolla..