Pilattu ruuti??

Aloittaja FINZKI, heinäkuu 15, 2017, 09:06

« edellinen - seuraava »

FINZKI

Eilen tuli metsästäjä lehti ja takakannesta huomasin, että Vihtavuori lisää kaikkiin uusiin ruuteihin kuparoitumisen estoainetta.

Minun mielestä tuota EI olisi tarvinnut sekaan sotkea, koska minä kuparit piipustani osaan poistaa, ja eipä tuosta lisäaineesta tiedä että

miten tuo nyt käyntiin vaikuttaa, mm ruudin koostumusta muuttamalla ja piipun seinämiin kertymällä.

Onko asia turha huolestua, vai oletteko muut tuota vielä miettineet?

VV uutisissa jo 16.3.2017 asia on ilmoitettu, mutta eipä noita ole tullut luettua.

http://www.vihtavuori.com/en/news/22">http://www.vihtavuori.com/en/news/22

http://www.vihtavuori.com/upload/products/vihtavuori-better-for-barrels-icon-250px.png">

Pitäneekö rueta hamstraamaan viime vuonna purkitettua ruutia kaappiin :neutral:

HJu

Kuparinpoistoaineita on käytetty tykkiruudeissa ja sotilaskivääriruudeissa vuosikymmeniä. USAssa on jonkin vuoden noita ollut saatavilla myös jälleenlatausruudeissa.

Ei tuo kuparointia lopeta mutta vähentää sitä. En näe mihinkään paniikkiin erityisiä syitä. Toki jos jollain latauksella ampuu nyt yhteen reikään niin uudella ruutiversiolla.voi joutua hakemaan parasta latausta mutta niinhän se on aina kun ruutierä vaihtuu.

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Terveisin,

HJu

VilleV

Poistan kuparit piipuista kerran vuodessa kisakauden jälkeen. Jospa tällä pääsisi ettei tarvitsisi edes joka vuosi poistella. Mä tykkään.

Facebook Arctic Snipers Public
Instagram @arcticsnipersfinland

FINZKI

No, varauksella odotetaan.

Ei paljoa ainakaan hohtoa tuo, että jotakin kemiallista pasketta ruutiin on laitettu, minunkin puolesta :D

Jos se on bonusta, niin hyvä, mutta koska ei tietoa, niin ollaan varpaillaan.

Olenko ainut?????

HJu

Turhaa panikoit. Kuparointiasiaa on tutkittu kenttätykistössä vuosikymmeniä ympäri maailmaa. Homma on varmasti hanskassa. Koska jos ei olisi niin VV voi heittää lapun luukulle.

Terveisin,

HJu

Jakepe

Itse ostin alkukesästä purkin n140 ja löytyi jo kyseinen merkki purkin kyljestä. Samalla lailla paukkuu kuin ennenkin eikä osumisesta löytynyt sen kummempaa ihmeteltävää.

Piippu on kieltämättä pysynyt ainakin hieman puhtaampana kuparin osalta...

Carlos

Lainaus käyttäjältä: HJu post_id=83903 time=1500136029 user_id=42
Turhaa panikoit. Kuparointiasiaa on tutkittu kenttätykistössä vuosikymmeniä ympäri maailmaa. Homma on varmasti hanskassa. Koska jos ei olisi niin VV voi heittää lapun luukulle.

Erittäin hyvin sanottu.

Hyvä vaan että Vihtavuorikin kehittää tuotteitaan eikä junnaa paikallaan myymällä sitä mitä on aina ennenkin myyty.

edit: Ainakin 223 ja 338 toimii tällä uudella ruudilla ihan niin kuin ennenkin.
Für diesen Moment arbeiten wir

Koheltaja

Pitääkin käydä kaupoilla hakemassa uutta ruutia että pääsee helpommalla piipun puhistuksessa.
Kylätason ampuja

Perkeleen_Luoma

En kyllä näillä tiedoilla mitään negatiivista asiasta löydä.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

HJu

Mielenkintoista katsoa miten vaikuttaa maknumeissa piipun "kuroutumiseen umpeen" eli ylimenon tukkeutumiseen joka näkyy kohonneina paineina ja lähtönopeuksina. Ei haittaisi jos estäisi sen tai ainakin tuplaisi puhdistusvälin.

Terveisin,

HJu

FINZKI

Testaamallahan tuo selviää.

Itte olen jotenkin negatiivinen tollasiin "hybridi" ruuteihin, joissa on jotakin lisäainetta josta ei ole mitään kokemusta.

Mutta mitäpä tuolle voit tehdä, jos uusiin ruuteihin tuo aine lisätään automaattisesti, niin on tultava asian kanssa toimeen ja haettava lataus uusiksi.

Voisin kuitnkin väittää, että jos vanha ruuti ja tietty luoti on antanut X käynnin, niin nyt kun tuo lisäaine lisätään ruudin sekaan, niin se väkisin heikentää ruudin palamisnopeutta siitä, mitä on edellisellä, ilman lisäainetta saatu.

Joten voisi kuvitella ettei tuolla uudella ruudilla ja samalla kuormalla saada samaa settiä tehtyä, mutta tekniikka kehittyy, NANO on tekniikassa kuin tekniikassa mukana, eletään uusia aikoja, kiva olisi jos noista olisi vain positiivia asioita, mm että ruutimäärää voitaisi pienentää -50% :)

Perkeleen_Luoma

Rapakon takana on esim. Hodgdon tarjonnut cfe223 ruutia jo iät ja ajat. Lisättynä on tinaa ja vismuttia. Muitakin ruuteja löytyy.

Jos palamisnopeus on muuttunut merkittävästi, niin eiköhän tämä ole vihtavuorella huomattu ja kompensoitu tavalla tai toisella.

Kuten aiemmin mainittiin, niin lataus menee uudella erällä mahdollisesti kuitenkin uusiksi, jos on kranttu kivääri tai ampuja.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

HJu

Eihän se niin mene että VV vaan lisää ruutiin jotain lisää ja jättää loput harrastajien murheiksi. Eiköhän palonopeudet, paineet jne. ole fiksattu niin että esim samoja lataustaulukoita voi käyttää kuten ennenkin. Silti ruutierä on aina ruutierä ja pientä heittoa on erien kesken käytännössä aina vaikka ei lisättäisi mitään uutta sekaan.

Terveisin,

HJu

FINZKI

Erikoista se, että ruudilla voidaan kuparoitumista vähentää, ehkä se on palamisen kanssa tekemisissä, koska miten se muuten voi olla kyseisessä

ongelmassa mukana?

Hodgdonillakin mm  ruutia on, jossa tuo kuparoituminen on huomioitu.

http://accurateshooter.net/pix/cfeblk1601.jpg">

Palaako se paremmin sitten?

mjpaanan

En nyt ymmärrä tätä ihmettelyä... mitä sillä on väliä millä reseptillä se ruutitehdas sen ruudin tekee kun joka tapauksessa joka purkin jälkeen joutuu panoksen kuitenkin tarkastamaan. Toi ruudin tekeminen on kemiallinen prosessi ja erien välillä voi olla vaihteluja vaikka samaa ainetta lukee etiketissä. Tuo kuparinpoistoainekkaan ei ole mikään uusi juttu ja noissa on muitakin lisäaineita kuten liekinsammutusainetta ym. Joka tapauksessa kuparia sinne kertyy enemmän tai vähemmän ja se pitää joskus poistaa, parempi vaan jos harvemmin.
PAUTAC-asetarvikkeet