Scenarien saatavuus ja toimitusajat

Aloittaja Anttari, lokakuu 19, 2018, 15:24

« edellinen - seuraava »

JL

Lainaus käyttäjältä: SO post_id=94497 time=1540064018 user_id=167
Missähän on vika että Suomessa tehtyjä luoteja saa Saksasta halvemmalla kuin täältä?

Arvonlisäverossa ja yritysten sivukuluissa..?

SO

Ei Saksa kuitenkaan ihan taxfree-maa ole yritysten pyörittämisen ja verotuksen suhteen. Vaikea keksiä että esim. luoteja kuskataan eurooppaan ja takasin Suomeen ja ovat silti halvempia kuin kivijalkaliikkeessä. Mutta busines on businesta.

Tuomo

Lapua saa muistaakseni valtiolta tukia vientiin.

Anttari

Lapuan valmistussykli tuo Scenarit vähittäisportaaseen tammilopulla – helmialussa 2019.

Jälleenlataavat kuluttajat ovat siis vähittäismyyjien hyväntahtoisuuden ja oikeamielisen myyntipolitiikan armoilla tuohon asti.

Luotan .260 kaliiperin 139 gn Scenuun pahviin tai slateen ammuttaessa. Jos vähittäisportaan varastot kohta ehtyvät, joutunen turvautumaan Bergerin 140 gn Long Range BT target-vaihtoehtoon. Samaan hiileen puhaltaminen olisi kuitenkin yhteinen etu?

Näiden luotien G1 ja G7-arvot tosin poikkeavat selvästi toisistaan. Saa nähdä miten käy:-)!

HJu

Lainaus käyttäjältä: "Tuomo"Lapua saa muistaakseni valtiolta tukia vientiin.
Vientituet EUn sisämarkkinoilla ovat tyystin kiellettyjä. USAn vienti voi olla toinen juttu.
Terveisin,

HJu

Tuomo

Lainaus käyttäjältä: HJu post_id=94510 time=1540124852 user_id=42
Lainaus käyttäjältä: "Tuomo"Lapua saa muistaakseni valtiolta tukia vientiin.
Vientituet EUn sisämarkkinoilla ovat tyystin kiellettyjä. USAn vienti voi olla toinen juttu.

Oisko ollut että USA:n päähän olikin tää juttu.

Hunting Sportilta on tullut ostettua isommat erät, kun postikulut on  kohtuulliset sieltä. Sekä erotus kotimaasta hankittuun samansuuruiseen erään on jo melkoinen.

-T

Poikanen

RM jakt on ihan toimiva ja kuljettanee myös Suomeen helposti. Mulla se on myös lähikauppa 😊

https://jahtikauppa.fi">https://jahtikauppa.fi

Anttari

Oletko ostanut sieltä nimenomaan myös luoteja?

Hylsyjä, nalleja ja ruutia näyttää hyvin löytyvän.

Poikanen

Scenareissa näytti olevan valikoima vähän heikkoa, mutta minun käyttämää 6,5mm 8,8g scenar L luotia näyttää löytyvän ja hintaki on aika sopiva. Kannattaa varmaan kysyä muitaki, sillä mulla on tuntuma, että tuolla olis parempi valikoima.

Lappilaiset hakee yleensä juuri ruutia rm jaktista, mutta mie olen hakenu ruudin Haaparannalta ja en ole tuolta myöskään luoteja ostanu. Olen ajatellu siirtyä käyttämään tuota, sillä sieltä sais luodit samalla ja ruutivalikoimaki näyttää paremmalta isojen pönttöjen osalta.

Tuo kauppahan on ehkä 500 metriä rajalta, joten lähettävät ehkä Suomen puolelta.

vierailija

Poikaselle kysymys, myyvätkö RM jaktissa 5kg pönttöjä?

On kuitenkin kohtuu lähellä...alle 100km ole mikhään matka...

Poikanen

En kyllä osaa sanoa 5kg pöntöstä ja en edes tiennyt, että ruutia saa noinkin isoissa pakkauksissa :o  Uskoisin silti että pystyvät tilaamaan jos semmosia vain Ruotsin maahantuojalta niitä saa. Saattaa silti olla tuo 3.5kg se kustannustehokkain pakkaus kun on aika bulkkituote.

Ruotsissa ei taida olla mitään rajaa kuinka paljon ruutia saa myydä kerralla, joten ostaminen ei ole ongelma.

Tuo 100km on semmonen tavallinen maitokauppareissu :)

vierailija

Saattaa olla että muistin kokoluokan väärin.

kema

Ei vihtavuoren ruuteja saa edes tehtaalta 5kg tonkassa. Toki jos olet varustamassa esim. armeijaa voit saada isompia pakkauksia kuin 3.5kg.