Main Menu

Bore tech

Aloittaja L@@kinta, maaliskuu 18, 2022, 20:37

« edellinen - seuraava »

L@@kinta

Hei.
Käytetäänkö Bore techin putsausaineita vain puikoilla, vai voiko käyttää boresnaken kanssa? Tämä on minulle uusituttavuus, mutta paljon kehuttu.
Miten itse käytätte nuita tuotteit?
Snaken kanssa vuosia itse toiminut

Falconi

Puikko ja lapuntyönnin, pääasiassa nylon harjaa, joskus pronssiharjaa.

Itse käytän snakea vain ja ainoastaan radalla.
[url="//harjaa.fi"]harjaa.fi[/url]

Koheltaja

Boresnake on paskanlevitin eikä sillä ole mitään tekemistä piipun puhdistuksen kanssa, korkeintaan voi vetää suojaöljyt piippuun metällä tai radalla jos kokee sen tarpeelliseksi.
Kylätason ampuja

MikaS

Itsellä snake on ainoastaan mukana sitä varten, että sattuu metsällä vahinko. Mukavampi vetää sillä paskat piipusta pois, kuin pelkästään jollain haavan/pajunvarrella. :o

HJu

Boresnakessa on kupariharjaksia. Ne ottavat BoreTech Eliminatorin tai Copper Removerin käytön yhteydessä kipeää. Eli ei toimi Boresnaken kanssa. Muutenkaan Boresnake ei ole varsinainen puhdistusväline.
Terveisin,

HJu

esase

Terve

Peruspuhdistus:
Märällä lapulla pari työntöä aluksi. Suurimmat kiinteät paskat pihalle.
Märällä muoviharjalla 10-20 työntöä.
-Hetken odotus
Kuiva/Märkä/Kuiva ... lappupareilla pari kertaa
-Väriähän lapuissa vielä on.... vaan merkitys?
-Kevyt piipun öljyäminen

Peruspiippuhan ei ole mikään Huippuläppääjän tekemä Kasapiippu.
>>> Useimmat aseet käyvät parhaiten pikkuisen likaisena. Palojäte ja kupari tasoittavaat piipun.
-Kun laukausmääriä on tarpeeksi niin patrunapesän eteen kasvaa ahtauma ja silloin osumakuvio muistuttaa haulikkoa. 500-1000 laukausta???
>>> Täyspuhdistus ja käynti löytyy 30-60 laukauksen jälkeen uudestaan?????

Loppuun poljetut piipuissa piipun puhtaana pito saattaa auttaa vaan, kun 100 laukauksen välein hinkkauksen ja liotuksen joutuu tekemään, niin herää kysymys toiminnan järkevyydestä. Suosittelen uuden kangen hankintaa. Paskan kangen käynti on parhaimmillankin kelvollista, ei sillä yhtä reikää enään saa millään latauksella.

Metallille hinkkaus:
-Hanki Bore Scope esim. Teslong. USB version hinta näyttää nousseen 70$ teslongin suoramyynnissä.
-Ilman borescopea piipun puhtauden arviointi on mahdotonta. Lappujen väri ei kerro mitään piintyneen ja piippuun palaneen palojätteen ja kuparin määrästä.
-Tiukkaan luodilla mankeloitu kupari ei lähde muoviharjalla. Pronssiharjaa kehiin. Kamera kertoo milloin kannattaa lopettaa.
-Kovaksi palanut hiilijäte ei ole moksiskaan harjoista ja litkuista. Timantti tahnaa kehiin.
-Krokotiilin nahkaksi palaneen piipun ylimenokartio kerää kuparia palasiksi lohkeilleen piipun palojen välisiin uriin.
---Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kuparia ei välttämättä kannata poistaa urista. Riittää, että piipun pinta on puhdas.
---Ongelma jonka tuo railojen täytteenä oleva kupari tuottaa on, että puhtaaksi hangatusta piipusta ei tahdo saada kuparin liuotusmyrkkyä pois lappu ja harjapesulla, joten piippuun jäänyt kupari jatkaa syöpymistä, ja parin viikon aseen varastoinnin jälkeen karkea kupari nostaa laukaisupaineita 5 ensimmäisen laukauksen aikana. Ylipaine ongelma voi toki johtua myös siitä, että pipun railojen reunat tulevat esiin ja ne ovat teräviä eli höyläävät luodeista täytettä railoihin... No niin tai näin... 
---- Timantilla uusinta hionta ennen ampumista vähentää tätä ongelmaa.

Esa

L@@kinta

Hommasin puikot, tulpat ja laput. Breaktrought military grade solvent ja battle born high pyritty oil nämä siis pussiin ja rasvaukseen. Viranomaiselta.
Käytättekö lappujen työntöön samaa päätä kuin tulpilla? Vai sitä lapuille erikseen tehtyä? Tämä lapuille erikseen tehty työntöpää ei oikein minulle auennut😂😂 laput vain irtoilevat 🤣
Mites 30kal minkäkokoiset tulpat? 7,5mm tuntui löysältä.

MikaS

Lappu piikistä läpi, ei noilla ole tarkoitus edes takaisin kihnuttaa.

PeeVee

Lainaus käyttäjältä: L@@kinta - huhtikuu 14, 2022, 12:21
Hommasin puikot, tulpat ja laput. Breaktrought military grade solvent ja battle born high pyritty oil nämä siis pussiin ja rasvaukseen. Viranomaiselta.
Käytättekö lappujen työntöön samaa päätä kuin tulpilla? Vai sitä lapuille erikseen tehtyä? Tämä lapuille erikseen tehty työntöpää ei oikein minulle auennut😂😂 laput vain irtoilevat 🤣
Mites 30kal minkäkokoiset tulpat? 7,5mm tuntui löysältä.
Löysä tulppa yleensä kirstyy jos jagi on oikeanlainen. Eli tulpan sisään menevä pää on kartiomainen ruuvi.
Ja tällä saa sitten nytkyttää ees taas..😎

jpniemi

Lainaus käyttäjältä: L@@kinta - maaliskuu 18, 2022, 20:37
Hei.
Käytetäänkö Bore techin putsausaineita vain puikoilla, vai voiko käyttää boresnaken kanssa? Tämä on minulle uusituttavuus, mutta paljon kehuttu.

Tässäpä yksi tapa https://www.youtube.com/watch?v=ZZnDpatnduU

Sipa2

Lainaus käyttäjältä: jpniemi - toukokuu 08, 2022, 18:53
Hei.

👍🏻 Siinä kun vielä pitää jokaisen liottavan lapun välissä 10-15 min tauon niin borescopekin uskoo, että on puhdasta. Ehkä pärjää myöskin muutaman lapun vähemmällä, kun antaa aineiden vaikuttaa. Yksi paikka ohjurilla jää käymättä eli patruunapesä. Kamera paljasti ruostepisteitä yms omista pesistä, kun vain ohjuria olin käyttänyt. Hylsyn poisto vetää hylsyn suun tasolta paskaa taaksepäin. Nyt pistän alkuun yhden lapun eliminaattoria ilman ohjuria ja lopuksi yhden kuivan lapun ilman ohjuria.

jpniemi

Lainaus käyttäjältä: Sipa2 - toukokuu 08, 2022, 19:36
Hei.

👍🏻 Siinä kun vielä pitää jokaisen liottavan lapun välissä 10-15 min tauon niin borescopekin uskoo, että on puhdasta. Ehkä pärjää myöskin muutaman lapun vähemmällä, kun antaa aineiden vaikuttaa. Yksi paikka ohjurilla jää käymättä eli patruunapesä. Kamera paljasti ruostepisteitä yms omista pesistä, kun vain ohjuria olin käyttänyt. Hylsyn poisto vetää hylsyn suun tasolta paskaa taaksepäin. Nyt pistän alkuun yhden lapun eliminaattoria ilman ohjuria ja lopuksi yhden kuivan lapun ilman ohjuria.
Olet oikeassa! Käytännössä aineet vaikuttivat noin 5 min/ lappu. Ja tärkeä huomio patruunapesästä, sen putsaan aina lopuksi, se ei vaan tullut videolle!

vekari

Lainaus käyttäjältä: jpniemi - toukokuu 08, 2022, 20:03
Hei.

Olet oikeassa! Käytännössä aineet vaikuttivat noin 5 min/ lappu. Ja tärkeä huomio patruunapesästä, sen putsaan aina lopuksi, se ei vaan tullut videolle!

Mitä tuo sinun Sriracha soosi pitää sisällään? Joku oma sekoite vai kaupallinen?

jpniemi

Lainaus käyttäjältä: vekari - toukokuu 08, 2022, 23:41
Lainaus käyttäjältä: jpniemi - toukokuu 08, 2022, 20:03
Hei.

Mitä tuo sinun Sriracha soosi pitää sisällään? Joku oma sekoite vai kaupallinen?
Oma sekotus käytössä 1/3 osaa valopetroolia 2/3 osaa atf öljyä "automaattivaihteistoöljy"

@fimj

jpniemi: onko jokin syy, miksi ATF öljy? Käykö muu öljy, jos tuota ei ole? Ja miksi juuri tuo seos?

Jatkokysymys sitten, jos lähtönopeus huitelee reilusti yli tuhannen FMJ luodeilla, kuinka usein kuparinpoisto tulisi tehdä?