Main Menu

Bore tech

Aloittaja L@@kinta, maaliskuu 18, 2022, 20:37

« edellinen - seuraava »

HJu

Ei se lähtönopeus yksin merkkaa. Esim .223 on helposti +1000m/s mutta harvemmin kuparoi. Jossain 300 Win Magissa taas kuparoi varmasti.

Itse olen havainnut että kuparoivat piiput/kaliperit toimii yleensä sen 100 lks ok, sen jälkeen voi tulla ongelmia. Kun putsaa 100lks välein niin ongelmia ei juuri tule.
Terveisin,

HJu

Kone82

Onko jotain merkitystä kumpaa käyttää ensi, jos käytössä sekä copper remover sekä carbon remover?

Repe2

Luota valmistajan ohjeeseen "When using the separate cleaners, the cleaning process will always start with the C4 Carbon Remover first, followed up by the Cu+2 Copper Remover.":

https://www.boretech.com/informationcenter/resources/centerfire-choosing-the-correct-cleaner

Tuo on muutenkin yleinen perusohje, sotkeva shitti ensin ja sitten kuparin kimppuun. Normaaliputsaukseen on jo tuo Eliminator ollut huomattavan tehokas, pärjää yhdellä litkulla. En tiedä jos ampuisi satoja per sessio, löytyisikö yksilöaineista helpompi tie, ehkä jos oikein kuparoiva yksilö sattuu, tai muuten jankkiintunut huonolla pidolla ollut.

Haukkam

ite oon tehny niin että carbon removerilla eka palojäämät pois, sit pari vfg tulppaa läpi brake kliinerillä kostutettuna, hetki odotusta et bräkis haihtuu ja copper removerilla siihen asti kun sinisen tulo lopuu ja vielä oon hinkannu carbon removerilla jos sattuu et kuparin alla on ollu karstaa, jos tulpat tummuu niin vielä koittaa copper removerilla lähteekö mitään. bräkiksellä lopuks piippu kuivaks ja pari märkää öljystä tulppaa ja ase kaappiin
Asetarvikkeet ja varusteet Haukka Precision

@fimj

HJu, kiitos kommentista ja ohjeistuksesta.